Een vrije dag - Reisverslag uit Ngateu, Tanzania van witteverheul - WaarBenJij.nu Een vrije dag - Reisverslag uit Ngateu, Tanzania van witteverheul - WaarBenJij.nu

Een vrije dag

Blijf op de hoogte en volg

20 Februari 2014 | Tanzania, Ngateu

Woensdag:
Vandaag had ik een lekkere vrije dag, ik stond pas om kwart over acht op en kon daarna lekker rustig aandoen.
Rond tienen gong ik samen met opa Jan naar de stad, met de dala dala.
Eenmaal in de stad kwamen we op een druk plein waar we vanaf liepen om naar de markt te gaan. Op de weg daarna toe viel het me op dat ik het apart vond, of opvallend als ik een blank iemand zag.
Eenmaal op de markt moesten we allemaal kruiden halen en ik was al bang dat ik halverwege in paniek zou uitbarsten. Het tegendeel gebeurde terwijl opa Jan aan het onderhandelen was over de prijzen heb ik met twee mensen gepraat, een die ook bij het weeshuis als lokale hulp heeft gewerkt en een man die advocaat wilde worden.
Eenmaal uit de markt liepen we rustig over straat we gingen eerst nog wat eten en daarna zou Denise ons ophalen om naar Food Water Shelter te gaan ook een soort weeshuis.
We werden daar ontvangen door een hele aardige jongen die daar hielp voor 1 jaar en hij lijdde ons rond.
Hij vertelde over de natuurlijke manier waarop ze alles doen, ze vangen regen water om te drinken, ze gebruiken methaan gas van de koeien om te koken en zonne energie.
Hij vertelde dat daar tien weeskinderen wonen met zorg moeders en moeders in lastige situaties.
Ook hebben ze daar op het weeshuis een pre primary school, en daarna gaan de kinderen gewoon naar de lokale scholen.
We reden daarna naar Isabel haar school om haar op te halen toen opa Jan zei 'ik moet nog een ingrediënt voor m'n recept zet mij maar af dan neem ik de Dala dala wel'. Toen we thuis aankwamen zat opa Jan er al maar hij had een hoofdwond, die er heftig uitzag.
Zelf zei hij al 'ja het is wel goed ik heb de wond al schoongemaakt dus maak je maar geen zorgen. Toch schakelde Denise de buren in, en zowaar de buurvrouw werkt in een ziekenhuis zij kon dus goed zien of het een diepe wond was of niet. Gelukkig was alles goed het zag er gewoon heftig uit.
Toen ik vroeg hoe het gebeurd was zei hij 'ja ik stapte de dala dala uit en.toen betaalde ik op hetzelfde moment waardoor ik m'n hoofdstootte.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Ngateu

Actief sinds 09 Feb. 2014
Verslag gelezen: 78
Totaal aantal bezoekers 3696

Voorgaande reizen:

09 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

11 Februari 2014 - 26 Februari 2014

witte's avontuur in tanzania

Landen bezocht: