De safari - Reisverslag uit Ngateu, Tanzania van witteverheul - WaarBenJij.nu De safari - Reisverslag uit Ngateu, Tanzania van witteverheul - WaarBenJij.nu

De safari

23 Februari 2014 | Tanzania, Ngateu

Zaterdag, Zondag
We werden rond, het zal acht uur geweest zijn. We stonden rustig op en rond tweeën gingen we naar Arusha national park. Nadat we langs een eet tentje gingen waar ik een heerlijke "westerse" maaltijd at. Daarna gingen we naar het park.
We reden langs een paar aapjes en dikdiks voordat het boven raam open ging.
We kwamen daarna aan bij het huis waar we zouden slapen, het was een heel mooi huis waar we allemaal een "echt" bed hadden.
Daarna gingen we rond en zagen we allemaal flamingo's en aapjes, na een paar uur gingen we terug naar het huis waar we heel lekker zaten en ontmoette
Onze bewaker voor de nacht.
Die heel normaal als altijd met zijn
AK-47 rondliep.
Na het heerlijke indiaase eten wat opa Jan had gemaakt met heerlijk vlees, lag ik buiten in het gras. Naar de sterren te kijken en aan thuis te denken, de sterren in het park waren veel helderder dan ik normaal zie.
De volgende dag stond ik vroeg op om nog wat van de zonsopgang te zien.
Het was echt prachtig om te zien met vlak daarnaast heel mooi de Kilimanjaro.
Na het ontbijt bedankte we onze ietwat ongebruikte bewaker 'als je begrijpt wat ik bedoel' en verlieten het huis.
We reden met de auto naar de receptie waar we een wandel safari regelde.
Johannes de man die ons zou rondleiden liet ons de paadjes zien en waar de dieren zaten. We hebben dan ook Buffalo's, aapjes, wilde zwijnen en een hele mooie vlinder gezien.
Ook zijn we bij een waterval geweest waar je prachtig onder kon staan om lekker even af te koelen.
Een heel lekker weekend dus op een hele speciale stage.