Een normale dag - Reisverslag uit Ngateu, Tanzania van witteverheul - WaarBenJij.nu Een normale dag - Reisverslag uit Ngateu, Tanzania van witteverheul - WaarBenJij.nu

Een normale dag

Blijf op de hoogte en volg

19 Februari 2014 | Tanzania, Ngateu

Ik werd wakker om kwart voor zeven, een hele normale tijd hier. Stond op en at wat, daarna bracht Denise mij en opa Jan weg. Opa Jan zou alleen vandaag op bezoek gaan in een dorp. Denise zette mij af op de hoek van het weeshuis, en ik liep het laatste stukje zelf. Eenmaal bij het weeshuis moest ik nog heel een wachten op de andere volunteers, die snel daarna ook aankwamen. Vandaag had ik weer de middle klas, maar dan nu niet in mijn eentje maar met ze vieren wat ook al moeizaam ging. Tijdens de pauze zat ik lekker in de schaduw een beetje te spelen, maar dan wel omgeven door dertig kinderen die allemaal ademloos luisterden. Het tweede deel van de les ging eerst een lokale lerares de kinderen vormen leren, wat er op uit kwam dat ze in plaats van 'pentagon' 'pectagon' schreef.
Aan het eind van mijn dag wat rond een uur is, liep ik terug naar de weg om daar door de chauffeur van Denise haar werk te worden opgehaald.
Deze man sprak goed en verstaanbaar Engels, en ik met hem dan ook de hele weg heel hard moeten lachen. We spraken erover hoe koud het in Nederland was en dat het altijd regende, (ja mam ik weet het Nederland is vreselijk).
Toen hij me thuis had afgezet bedankte ik hem en liep naar binnen om daar de schoonmaakster aan te treffen. Ik zei vriendelijk hallo maar ben toen daarna meteen in slaap gevallen om daarna te merken dat toen ik wakker werd de stroom was uitgevallen. Al met al een hele normale dag.

  • 19 Februari 2014 - 14:08

    BB:

    Ik word helemaal vrolijke van je bericht. Hoe snel dit leven 'normaal' is geworden. En Karen niet klagen over dat het hier vreselijk is! Wanneer is je laatste werkdag Witte?

  • 19 Februari 2014 - 19:51

    Karen Verheul:

    ha lieve witte
    het klinkt inderdaad alsof je daar al helemaal senang bent. ja lekker vroeg op als t zonnetje schijnt...dat lukt mij ook wel. lekker ff de zonnegroet doen!!!
    Die doe je niet in modder en regen...oo nneee ik zou niet zeuren..maar ja ik kom het zelfs in literatuur tegen van gevluchte iranezen..aitjd donker altijd regen..brrrr nee dan maar liever een beetje Afrikaanse energie storing. ;-)...ik ken dat wel van vroeger ooit in Libie toen we daar woonden...met apa en ama.
    Leuk dat de kinderen ademloos zaten te luisteren toen jij lekker onder de boom zat te spelen!!!!!
    Zag vandaag leon die van zijn stage van Joop kwam. er was markt op de parcival vandaar dat ik er was. Ze leken uitverkocht dus kamp komt goed denk ik.
    Er staan wat vragen op messanger...ik hoop dat je die beantwoord.
    De andere volunteers een nachtje naar Kenia begreep ik?
    Hoezo was t dan lastig les geven met zijn vieren? en hoe hebben jullie dat gedaan dan?
    Hou je roer recht als de kindjes op je af hollen...Mjoekoe roepend?
    Geniet van de warmte...hier schijnt heel af en toe ook de zon...en steken de sneeuwklokjes en crocusjes hun kopjes boven de grond.
    Dikke kus mam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Ngateu

Actief sinds 09 Feb. 2014
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 3705

Voorgaande reizen:

09 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

11 Februari 2014 - 26 Februari 2014

witte's avontuur in tanzania

Landen bezocht: